تور آنتالیا

قیمت: 29.595.000 تومان

تاریخ:اردیبهشت

پرواز:ماوی گوک

هتل: 5all*

تعداد روز: 7روزه

ترکیه، آنتالیا | 7 روزه ، اردیبهشت ،بهار 1403

توضیحات تور آنتالیا:

تاریخ اجرا: اردیبهشت

تعداد روز: 7 روز 

نرخ: 29.595.000 تومان

ایرلاین: ماوی گوک

خدمات تور آنتالیا:

  • اقامت در هتل چهارستاره همراه با خدمات آل
  • بلیت رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی
  • بیمه مسافرتی
  • راهنما

مدارک موردنیاز تور آنتالیا:

_گذرنامه با حداقل مدت اعتبار ۶ ماه
پرداخت عوارض خروج
_داشتن بلیط پرواز 
_داشتن بیمه مسافرتی

برنامه سفر تور آنتالیا:

6 شب اقامت در آنتالیا

گشت شهری

قیمت تور

آنتالیا
تومان 29,595,000
  •  
محبوب
5/5

برای مشاوره و رزرو تور، فرم ذیل را پر کنید،
کارشناسان ما در اولین فرصت
تماس خواهند گرفت

جاذبه های گردشگری در سفر

جاهای دیدنی آنتالیا از دیگر جاذبه‌های توریستی ترکیه هستند، که سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. در واقع می‌توان گفت شهر آنتالیا، نظیر بهشتی کوچک در کشور ترکیه است، و تمام چیزی که از یک سفر رویایی انتظار دارید را در آن یافت می‌کنید. این شهر جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد، که بازدید از برخی مکان‌های آن به صورت رایگان و بدون ورودی می‌باشد. هزینه تفریحات و هتل‌ها در آنتالیا در برابر استانبول ارزان‌تر است، بنابراین هزینه سفر به آنتالیا نسبت به استانبول کمتر است.

 

آنتالیا؛ بهشتی کوچک در کشور ترکیه (Antalya)
شهر تاریخی و بی‌نظیر آنتالیا، مرکز گردشگری و تفریحی کشور ترکیه محسوب می‎شود. آنتالیا در غرب دریای مدیترانه قرار دارد و از زیباترین شهرهای مدیترانه‌ای به شمار می‌رود، که به تنهایی زیبایی منحصر به فردی درون خود دارد. سواحل رویایی دریای مدیترانه، بلوارهایی مزین شده با درختان نخل، لنگرهای جذاب، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس با چشم‌انداز دریا، بافت قدیمی و تاریخی منطقه قلعه ایچی، کوه‌ها و جنگل‌های چشمگیر باقی مانده از دوران رومیان و یونانیان که دور تا دور این شهر را احاطه کرده است، از نمونه زیبایی‌های آن محسوب می‌شود. جمعیت آنتالیا حدود 2 ملیون نفر است و این شهر مورد توجه افراد خارجی زیادی قرار می‌گیرد که به این شهر مهاجرت می‌کنند. هرساله مردم خونگرم شهر آنتالیا، میزبان میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر جهان هستند و این موضوع در اقتصاد کشور ترکیه بسیار تاثیر می‌گذارد. یکی دیگر از محبوبیت‌های شهر آنتالیا شنا در سواحل دریای بی‌نظیر مدیترانه و تفریحات ساحلی آن است. شنا در آب‌های کریستالی و هوای دلچسب فصل‌های گرم این شهر تفریح بسیار جذاب و دوست‌داشتنی آن محسوب می‌شود. شهر آنتالیا در فصول سرد سال نیز هوای نسبتا معتدلی دارد و به ندرت برف و یخبندان در این شهر دیده ‌می‌شود. به همین دلیل آب‌تنی و تفریحات ساحلی در این فصول نیز امکان پذیر است.

برای سفر به آنتالیا حدودا 5 روز را اختصاص دهید تا وقت کافی برای بازدید از تمام مکان‌های گردشگری آن را داشته باشید. بهترین زمان برای گشت و گذار داخل شهر تاریخی و دیدنی آنتالیا در فصل‌های بهار و پاییز است، زیرا در این فصل‌ها گرمای آفتاب آنتالیا آزاردهنده نیست.

اله‌ایچی ؛ منطقه‌ای با بافت تاریخی در آنتالیا (Kaleiçi)
کاله‌ایچی یکی از مناطق محبوب و دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. کاله‌ایچی به زبان ترکی داخل قلعه معنا دارد، که این نام نشات گرفته از بافت تاریخی آن است. کاله‌ایچی با نام‌های کالیجی، کالیچی، کالجی و کالچی نیز خوانده می‌شود. کوچه‌های سنگفرش شده و پیچ در پیچ منطقه کاله‌ایچی، خانه‌هایی با بافت قدیمی و دیوارهای سنگی یادبودی از حضور سلجوقیان و رومیان باستان در آنتالیا است. این منطقه برای قدم زدن بسیار ایده‌آل است. کاخ‌های عثمانی این منطقه بازسازی شده، و با نمای سفید و قرمز خود فضای بسیار زیبایی به وجود آورده‌اند.

خیابان پر ازدحام و شلوغ مزیک، از معروف‌ترین خیابان منطقه کالیچی است که به علاوه زیبایی که دارد، کافه رستوران‌های بسیار زیادی در خود جای داده است. کافه رستوران‌های این خیابان، صندلی‌های خود را بیرون مغازه چیده‌اند و فضای صمیمانه و جذابی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند. تعداد کافه رستوران‌های منطقه کاله‌ایچی بسیار زیاد است و گاهی توریست‌ها برای شکم گردی و خوردن غذاهای لذیذ ترکی و قهوه‌های خوش طعم ترک به این منطقه می‌روند. در مقابل خیابان کلین جان سالار به نسبت مزیک، خیابان خلوت‌تری محسوب می‌شود. اگر قصد دارید از هیاهوی شهری دور باشید و به راحتی بناهای تاریخی و زیبایی منطقه کالیچی را مشاهده کنید، خیابان کلین جان سالار برای شما بسیار مناسب است.

این منطقه به علاوه خیابان‌های تاریخی و زیبا، جاهای دیدنی دیگری نیز در خود جای داده است. میدان اصلی، برج ساعت، مسجد محمدپاشا، مناره کوتاه، بندر قدیمی، دروازه هاردیان، مسجد ییولی مناره، ساحل لارا و ساحل کنیالتی از دیگر جاهای گردشگری این منطقه هستند. در ادامه مطلب با تمام مناطق گردشگری کالیچی آشنا می‌شویم.

کالیچی آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا (Hadrian’s Gate) یکی از جاهای دیدنی تاریخی آنتالیا
یکی از ورودی‌های جالب منطقه کالیچی، دروازه هادریان است. این دروازه که به هادریانوس و اوچ کاپلار (سه دروازه) نیز معروف است، در سال 130 قبل از میلاد، برای افتخار ورود امپراطور روم (هادریانوس) به این شهر، دروازه‌ی دو طبقه‌ای ساختند. درحال حاضر فقط طبقه اول این بنا موجود است. دروازه هادریان که به سبک طاق نصرت رومی درست شده، با سه طاق کنار هم، معماری هنرمندانه رومی را به رخ می‌کشد. درب ورودی این دروازه از سنگ مرمر ساخته شده‌ است و اگر از زیر این دروازه عبور کنید می‌توانید شاهد حکاکی زیبای به جامانده روی آن باشید. دو طرف دروازه هادریان برج‌هایی ساخته شده که باعث شده استحکام این دروازه بالا برود.

آسپندوس آنتالیا؛ شهری با سواحل بکر و دیدنی
بنای تاریخی و بسیار جذابی در حوالی آنتالیا وجود دارد، که نام آن آمفی تئاتر رومی آسپندوس(Aspendos) است. آسپندوس در 8 کیلومتری شهر سریق و 40 کیلومتری آنتالیا قرار داد. این مکان گردشگری به عقیده گردشگران، جزو سالم‌ترین آثار باستانی می‌باشد که شما را یاد فیلم‌های تاریخی رومی می‌اندازد. آمفی تئاتر آسپندوس در سال 155 بعد از میلاد، از قرن دوم میلادی و امپراطوری روم به جا مانده است. جالب است بدانید پادشاه شهر آسپندوس برای ساختن این آمفی تئاتر و قنات‌های مسابقه گذاشت و گفت برنده مسابقه می‌تواند با دختر پادشاه ازدواج کند. معمار خوش ذوق این بنا آن را به صورت یک نیم دایره بزرگ، با سکوهای سرتاسری به شکل صندلی ساخته است. سکوها برای تماشاچیان و جایگاهی برای امپراطور و افراد مهم نیز در مقابل آن ساخته شده است. زمانی از این بنا برای پرورش اسب و مرکز تجاری شهر آنتالیا استفاده می‌کردند، اما امروزه بعد از بازسازی، از آن برای برگزاری جشنواره‌های هنری و موسیقی استفاده می‌کنند. ظرفیت این آمفی تئاتر حدود 17 تا 20 هزار نفر است. و امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا شناخته می‌شود.

شهر ترمسوس (Termessos) یاقوتی در جنگل‌های انبوه
آسپندوس بین گردشگران شهرت بالاتری دارد ولی در این بین نباید غافل از محیط تاریخی و فوق جذاب ترمسوس(Termessos) شوید. نه رومی ها و نه یونانی‌ها، هیچ‌کدام حریف قوم جنگجوی پیسیدیان‌ها نشدند. این قوم باستانی و ستیزه‌جو با مهاجمان خود از بالای کوه‌های «ترمسوس» مقابله می‌کردند، و محافظ استقلال و بقای خود بودند. بقایای نسبتا دست نخورده و سالم شهر آنتالیا در دامنه کوه‌های سنگلاخی پراکنده شده است. همانطور که در عکس پیداست اگر قصد دارید به طور کامل از این فضا دیدن کنید بهتر است کفش راحتی به پا کنید و مواد غذایی لازم به همراه خود ببرید. از مناطق دیدنی ترمسوس می‌توان به خیابان آگوار، ردیف ستون‌ها و آمفی تئاتر معرکه آن اشاره کرد. آمفی تئاتر ترمسوس چشم انداز بسیار زیبایی به رشته کوه‌های توروس دارد که می‌توان گفت یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است.

آنتالیا شهری ساحلی است، اما در کنار سواحل زیبا و تفریحی خود اماکن گردشگری متعددی در خود دارد. این شهر تاریخی-گردشگری سالیانه توریست‌های خیلی زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. شما با گشت و گذار در جاهای دیدنی آنتالیا از جمله مناطق تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهر نهایت لذت را می‌برید، و مطمعن باشید خاطره خیلی خوبی از سفر به آنتالیا در ذهن خود هک می‌کنید. توصیه می‌کنیم افرادی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند، حتما این شهر را به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری خود در نظر بگیرند، تا با تور آنتالیا تمام این مناطق گردشگری را بازدید کنند.

 

 

گالری عکس ها

سوالات متداول شما و پاسخ ما

پاسخ

ممکن است این تورها را هم دوست داشته باشید